2010. szeptember 2., csütörtök

Lautrec

Tanulmányok / Studies, 1988 (vegyes technika / mixed technics)
Kedves Henri!

Micsoda gyűjteményes kiállítását volt szerencsém látni 1987-ben a svájci Montreaux-ben - mon dieu! Felejthetetlen volt. Ettől kezdve nekem üzembiztosan nem a Jazz Fesztivál ugrik be a fenti városkáról.


"A fiatal Lautrec rajzai, legkorábbi festményei a lovaglás iránti érdeklődéséről tanúskodnak. Már első festményei, mint a Lovát nyergelő tüzér nagy virtuozitásról és modernségről adnak számot. Első jelentős művei portrék, amiket a családja tagjairól készített. A japán metszetek mellett később főleg a kor neves illusztrátorai hatottak rá, főleg Degas témáit és stílusát csodálta.


A Fernando cirkusz műlovarnője Toulouse-Lautrec első nagyméretű, többfigurás kompozíciója, amelyben szakított az impresszionista módszerekkel: rövid, gyors ecsetvonások helyett színes, lapos foltokat használt. "

2 megjegyzés:

Gabriella írta...

Neked ez életed első blogoldala, nekem ez életem első "megjegyzése" :)
Lautrec-hez kell hozzászólnom, mert sose tudtam, hogy a te életedben is szerepet játszik! Vagy mégis? Lehet, hogy az én elkötelezettségem is tőletek származik? Nálatok láttam a műteremben a plakátjait és azóta kísért engem is?
Igen, ha jobban belegondolok ez valószínű... úgyhogy köszönöm!!! :)

EquiLibro írta...

Soha rosszabb kísértetet! ...és köszönet a megjegyzésért, a történelmi pillanatért. :-) Remélem, egy-két bejegyzésemmel még sikerül téged efféle tettekre ragadtatnom (ezt vajh' hogy írják jól?)